Lavansiirtovaunu vai pumppukärry?

Pumppukärryjen nostokapasiteetti on enimmillään 2500 kg ja se soveltuu kaikenlaisen lavatavaran siirtoon ja kuljetukseen. Pumppukärry on edullinen ja pitkäikäinen hankinta, mutta sen haittapuolina on kuitenkin työntekijän fyysinen kuormittuminen, kun tavaraa nostetaan ja siirretään lihasvoimin.

Kun halutaan keventää työntekijän työtä, kysymykseen tulee sähkökäyttöiset varastotrukit. Sähkökäyttöisissä varastotrukeissa nosto- ja laskutoiminnot tapahtuvat napin painalluksella kuten myös tavaran siirtäminen.

Crown WP-lavansiirtovaunu on palkittu vuonna 2018 Design Awardilla ja Bronze Awardilla.

Lavansiirtovaunu ajoläpällä vai ilman?

Lavansiirtovaunua käytetään tavaroiden siirtoon yhdessä tasossa. Esimerkiksi myymälöissä, varastoissa ja tuotannossa. Kun siirtomatkat ovat lyhyet, suosittelemme perässä käveltävää lavansiirtovaunua. Nimestään huolimatta, ajoläpättömän lavansiirtovaunun työturvallisin käsittelyvaihtoehto on, että työntekijä kulkee edellä ja vetää perässään lavansiirtovaunua. Tällöin työntekijä näkee esteettä eteensä ja törmäysvaara on pienin. Lisäksi lavansiirtovaunu jarruttaa automaattisesti, kun ajokahva ylittää tietyn ohjausasennon. Lavansiirtovaunun kuljettaminen on siis helpointa ja turvallisinta silloin, kun työntekijä kulkee edellä.

Kun lavatavaran siirtomatkat ovat pidempiä, suosittelemme ajettavaa lavansiirtovaunua. Ajettavaa lavansiirtovaunua voi käyttää myös kävellen, koska ajoläppä on käännettävissä ylös. Sen käyttömahdollisuudet ovat siis monipuolisemmat. Läpältä ajettava lavansiirtovaunu on myös kustannustehokkaampi, kun tavara liikkuu määränpäähänsä nopeammin. Se on siis erinomainen valinta silloin, kun halutaan säästää aikaa ja vähentää työntekijän fyysistä kuormittumista. Myös ajettavalle lavansiirtovaunulle turvallisin kuljetustapa on niin, että kuljetettava lavatavara jää kuljettajan taakse, jotta hän näkee esteettömästi eteenpäin.

Lavansiirtovaunut meiltä

Maahantuomme Doosan ja Crown lavansiirtovaunuja. Niistä lisätietoja täällä.

Doosan 7-sarjan lavansuurtovaunu pin-käynnistyksellä.

Lisää Suomen Konetalolta